Musli…muesli…müsli

Musli…muesli…müsli

 

To mieszanka płatków zbożowych, orzechów, suszonych owoców, bakalii. To najzdrowsze śniadanie 🙂 Jadamy je najczęściej z mlekiem lub jogurtem.

Przyjrzymy się dziś temu, co mogłoby się w takim musli znaleźć 🙂

 

Płatki owsiane – pomagają w walce z nadmiarem zbędnych kilogramów, pozwalają utrzymać prawidłowe ciśnienie krwi, są odpowiedzialne za obniżenie poziomu złego cholesterolu, zmniejszają ryzyko wystąpienia chorób nowotworowych w obrębie układu pokarmowego, pomagają regulować poziom cukru we krwi.

 

Płatki orkiszowe – zawierają witaminy B, E, PP, A, wapń, potas, magnez, selen, fosfor, zawierają wiele składników odżywczych,  przyśpieszają regenerację komórek, poprawiają kondycję skóry oraz paznokci, mają właściwości antyoksydacyjne.

 

Płatki żytnie – mają dużo składników odżywczych, są bogatym źródłem takich składników mineralnych jak żelazo, magnez, potas i wapń, mają dużą zawartość błonnika, co usprawnia perystaltykę jelit,  poprawiają pracę naszego mózgu oraz całego układu nerwowego, wspomagają budowę tkanki mięśniowej, naczyń krwionośnych, poprawiają wygląd skóry, włosów i paznokci, obniżają cholesterol oraz stężenie glukozy we krwi, pomagają pozbyć się niechcianych dodatkowych kilogramów, zawierają również dużo sodu, jodu, cynku, fosforu, manganu, boru, witamin z grupy B.

 

Płatki jaglane – nie zawierają glutenu, dostarczą cennych dla zdrowia witamin z grupy B
i składników mineralnych oraz są dobrym źródłem energii.

 

Płatki gryczane – zawierają mnóstwo przyswajalnego białka oraz sporo błonnika, nie zawierają glutenu, dostarczają mnóstwa witamin, w tym tych z grupy B, głównie B1 i B2 oraz witaminy E
i niacyny, zawierają mikroelementy, takie jak: magnez, żelazo, siarka
i kobalt, a ponadto wapń, fosfor, miedź, cynk i bor. 

 

Pestki słonecznika – mają liczne wartości odżywcze, spośród których uwagę zwraca zawartość witaminy E – są jednym z bogatszych źródeł tej witaminy, są skarbnicą fitosteroli, które obniżają poziom cholesterolu we krwi oraz chronią przed chorobami serca i rakiem.

 

Pestki dyni – są jednym z bogatszych źródeł cynku, wspierają odporność, zmniejszają ryzyko miażdżycy, korzystnie wpływają na stan włosów i paznokci. 

 

Siemię lniane – obecny w siemieniu lnianym błonnik pokarmowy usprawnia pracę jelit, pomaga usunąć toksyny z organizmu oraz obniża stężenie glukozy we krwi, stanowi cenne, roślinne źródło kwasów omega-3, które stanowią budulec naszych komórek, chroni organizm przed nowotworami, obniża stężenie cholesterolu LDL, zmniejszają ryzyko zachorowania na choroby układu krążenia,
a także wpływają pozytywnie na nasze funkcje poznawcze, wpływa pozytywnie na pracę naszych nerek, regularne spożywanie wpływa na nasze samopoczucie, ma on zdolności łagodzenia obniżonego nastroju oraz poprawia samopoczucie, z powodzeniem może być stosowane w infekcjach górnych dróg oddechowych.

 

Suszone śliwki – uznawane są za cenne przeciwutleniacze, zawierają tak ważne składniki mineralne jak potas, żelazo, magnez, wapń i fosfor, mają sporo witamin z grupy B, dlatego od wieków cieszą się opinią owoców wpływających kojąco na układ nerwowy i poprawiających samopoczucie, wpływają  antynowotworowo oraz przeciwmiażdżycowo. 

 

Suszona żurawina – zawiera liczne witaminy, składniki mineralne i związki aktywne, bogate źródło flawonoli, w szczególności kwercetyny i myricetyny, działają silnie antyoksydacyjnie, ma zdolność wychwytywania wolnych rodników, działa ochronnie w stosunku do witaminy C
i witaminy E, zapobiegając ich utlenieniu. Ma przeciwzapalne właściwości, głównym zastosowaniem świeżej i suszonej żurawiny są infekcje układu moczowego.

 

Suszone morele – dzięki dużej ilości potasu regulują ciśnienie krwi i pracę nerek, zawierają sporo żelaza, wapnia, fosforu, witaminy B, C, PP, błonnika, poprawiają trawienie, zapobiegają anemii. 

 

Suszone jabłka – zawierają mnóstwo błonnika, który reguluje i wspomaga procesy trawienne, doskonale łagodzą wszelkie podrażnienia żołądka oraz jelit, zawierają dużą ilość witamin z grupy B, które świetnie wpływają na wygląd i kondycję skóry, włosów oraz paznokci, zawierają kwercetynę – silny przeciwutleniacz, który korzystnie wpływa na układ krążenia, poprawiając krążenie krwi oraz pracę serca, posiadają duże ilości potasu, który wzmacnia nasze serce, zawierają bor, który pozytywnie wpływa na kości, wspomagają układ odpornościowy, obniżają poziom złego cholesterolu, neutralizują substancje toksyczne oraz wolne rodniki, zawierają bioaktywne substancje, które zapobiegają rozwojowi chorób przewlekłych. 

 

 

Rozmiar czcionki
Kontrast