Pracownia Dziennikarska

Pracownia Dziennikarska

Pracownia zaprasza wszystkich, którzy chcą nabrać odwagi w życiu, nauczyć się rozmawiać, bronić swojego zdania i wspólnie spędzać twórczo czas.

Zajęcia prowadzi:

Małgorzata Nabel-Dybaś

nabelka@op.pl

 

Pracownia Dziennikarska to miejsce dla tych, którzy lubią rozmawiać i mają bujną wyobraźnię.

To także miejsce dla nieśmiałych i zamkniętych. Przytulna sala z okrągłym stołem zachęca do wspólnego i bardzo twórczego spędzania czasu.

Działamy z pasją, ale najważniejsze jest to, że lubimy ze sobą być.

 

Tworzymy słuchowiska, chodzimy na sondy uliczne, kręcimy filmy i udzielamy wywiadów.

Wystarczy kliknąć  w linki i posłuchać nas 🙂

Rozmowa z Red. Elżbietą Wozowczyk-Leszko

https://www.zachod.pl/audycja/gry-i-zabawy-dla-dzieci-03-07-2021/

Udział w godzinnej audycji w radiu 357 u Red. Katarzyny Próchnickiej

https://www.facebook.com/357Radio/

Filmy i słuchowiska są dostępne na naszym kanale YT

https://www.youtube.com/

 

_________________________________________________

Z A J Ę C I A

 

Poniedziałek 

Dla dzieci od 10 do 12 lat

16.30 – 19:30 sala 14

 

 

W czasie zajęć uczestnicy zdobędą ogólną wiedzę z zakresu:

  • nagrań na rejestratorach dźwięku oraz kamerach;
  • gatunków dziennikarskich takich jak: news, sonda, wywiad, rozmowa, reportaż;
  • zasad pracy w małej redakcji oraz pracy reportera;
  • nagrania w terenie oraz samodzielnego prostego montażu audio-video;

Młodzi dziennikarze będą także przygotowywać sondę tematyczną dla Radia Index.

Uczestnicy zajęć poznają zasady odpowiedzialnego korzystania z mediów społecznościowych oraz bezpiecznego poruszania się w przestrzeni wirtualnej.

 

_________________________________________________ 

Wtorek

DZIELNI, DZIELNI  - SAMODZIELNI

Dla dzieci od 7 do 9 lat

 

15:30 do 17:00

17:15 do 18:45

 

Cel:

Nauka samodzielności, odwagi, charakteru.

  • autoprezentacje przed kamerą. Jak nabierać odwagi występując przed innymi?
  • rozmowy z „obcymi”; sondy uliczne;
  • filtrowanie informacji w Internecie. Dlaczego dzieci znajdują w Internecie treści, których nie powinny oglądać? Nauka odróżniania pozytywnych informacji, filmików, streamerów, gamerów i vlogerów od tych zawierających ukrytą przemoc, negatywne ocenianie i wulgarny przekaz.

 

Gry i zabawy terenowe.

  • podchody, zabawa w chowanego, „Raz, dwa, trzy Baba Jaga patrzy”, „Gąski, gąski do domu”
  • zabawy integracyjne;
  • gry planszowe i terenowe.

 

Jak odnaleźć się w miejskiej dżungli?

  • co zrobisz, gdy się zgubisz? A gdy rozładujesz lub zgubisz telefon? Co to jest ICE?
  • jak zachować się, gdy ktoś obcy Cię zaczepia?
  • sto pytań. Spotkanie z policjantem;
  • co możesz zrobić, gdy zauważysz, że ktoś leży na ulicy?
  • pies biegający luzem. Jak zachować się w tej sytuacji?  Spotkanie z behawiorystką zwierząt;
  • korzystanie z komunikacji miejskiej;
  • komunikacja podmiejska;
  • odkrywanie dworca PKP i PKS;
  • odnajdywanie ulic, korzystanie z map Google.

 

Survival dla dzieci, czyli przygotowani na prawie wszystko.

  • wyprawy do lasu, odpowiednie przygotowanie, ubranie;
  • odnajdowanie stron świata, charakterystycznych punktów, oznaczenia w lesie;
  • szukanie drewna, przygotowanie i rozpalanie ogniska, samodzielne pieczenie kiełbasek;
  • spotkania z leśnikami, poznawanie gatunków zwierząt.

 

_________________________________________________

Środa

Warsztaty praktyczne przygotowujące do stażu w zielonogórskich rozgłośniach ( zajęcia terenowe, w redakcji RZ)

Dla starszej młodzieży

18.00 - 20:15

 

 

W czasie zajęć uczestnicy będą mogli przygotować się do odbywania stażu lub praktyk w Radiu Index oraz będą mogli uczestniczyć w przygotowaniu audycji w Radiu Zachód.

Uczestnicy będą potrafili:

  • przygotować sprzęt do rejestracji, obsługiwać rejestrator i samodzielnie dokonać nagrania w pomieszczeniu lub terenie;
  • opracować i redagować teksty potrzebne do narracji dźwiękowej;
  • dokonać rozróżnienia takich gatunków dziennikarskich jak: news, sonda, wywiad, rozmowa, reportaż, dokument, forma eksperymentalna;
  • samodzielnie zmontować nagrany materiał i dokonać postprodukcji.

 

_________________________________________________

Czwartek

Dla nastolatków w wieku od 14 do 17 lat

16.00 – 19:00 sala 14

 

 

W czasie zajęć uczestnicy zdobędą ogólną wiedzę z zakresu:

  • poznawania podstawowych metod i sposobów kręcenia ujęć i scen;
  • szukania ciekawych rozmówców i przeprowadzania wywiadów;
  • rozpoznawania gatunków dziennikarskich takich jak: news, sonda, wywiad, rozmowa, reportaż, dokument;
  • nagrań w terenie za pomocą rejestratora dźwięku oraz kamery z mikrofonem zewnętrznym;
  • samodzielnego montażu;
  • pracy nad scenariuszem do słuchowiska i filmu;

 

_________________________________________________

Piątek  

Zajęcia z montażu audio-video i postprodukcji.

Dla każdego

17.30 - 20.30 sala 14

 

Zajęcia warsztatowe o podstawach montażu audio i video. Praca z kamerą i mikrofonem.

 

  •  poznają narzędzia do obróbki audio;
  • poznają sposoby łączenia dźwięków oraz muzyki;
  • uczą się prostego montażu video oraz edycji plików;
  • uczą się eksportu skończonego dzieła do wybranego formatu;
  • uczą się podstaw pisania scenariusza filmowego;

 

_______________________________________________________________________

Zobaczyć nas można  /i napisać do nas/  na profilu fb/pracownia dziennikarska